Cochan and the City へようこそ(・∀・)

Welcome to Cochan and the City!
音楽家のフランス人michanと一緒に暮らす、ナースの私のBlog。
料理やお菓子作りも大好き♪毎日映画生活始めました(・∀・)

Friday, November 1, 2013

今日やった仏語会話レッスン内容がおかしすぎ(笑)


今日やった仏語会話レッスン。

男:何か僕と一緒に飲みたいですか? 女:わかりません。
男:ホテルで?
女:ホテルではありません。絶対違います。
男:今?
女:今でもないし、後ででもありません。
男:何時に?1時?それとも2時?あ、8時か9時?
女:1時でもないし2時でもありません。8時でもないし、9時でもありません。
男:あー、今わかりました。あなたは僕と一緒に何か飲みたくないのですね。
  あなたは僕と一緒に何か食べたいのですね? 女:あなたはわかりません・・・
男:僕は何がわからないのですか?

音声ガイドに従ってスピーキングを覚えていくっていうプログラムなんだけど、 内容が面白すぎてレッスンに集中できないよね?(笑)
真面目な声で「はっきりと断ってください」とかガイドされてもね(笑)

today's french conversation lessen.

man: do you want to drink something with me?
woman: i don't know.
man: at hotel?
woman: not hotel. no way.
man: now? woman: not now and not later too.
man: what time? at 1pm? or 2pm? ah, 8pm or 9pm?
woman: not 1pm and not 2pm. not 8pm and not 9pm too.
man: ah! i understand now. you don't want to drink something with me.
you want to eat something with me!
woman: you don't understand...
man: what do i don't understand?

this lesson is just following voice guide to learn speaking.
but i can't focus on the guide if its that much funny conversation. lol
also the guid say "refuse the offer" with serious voice... lol

No comments:

Post a Comment