Cochan and the City へようこそ(・∀・)

Welcome to Cochan and the City!
音楽家のフランス人michanと一緒に暮らす、ナースの私のBlog。
料理やお菓子作りも大好き♪毎日映画生活始めました(・∀・)

Wednesday, November 7, 2012

映画を見ました「Black Rain(ブラック・レイン)」

この映画には高倉健と松田優作が出ていました!!!
ま、私の年齢だとあまりよく知らないんですが、これが松田優作が出た最後の映画だったっていう記事をどこかで読みました。
面白かったのは、日本の警察はクソ真面目な規則に縛られた生活をしていて、アメリカの警察はリラ〜ックス、っていうのを全面に押し出されていたところ(笑)
実際映画の中で健さんが、「私たちはグループなので勝手な行動はできないんだ。」って言ってたし。
(ま、実際本当にそうだとは思います・・・)
ラストもとても好きでした。かっこ良かった!

There were Ken Takakura and Yusaku Matsuda.
I don't know about him so much but I read that it was last movie Yusaku Matsuda did.
It was fun to see american cops are relaxing style and Japanese cops are too serious.
Also like Masahiro said "we are group" we can't do what we want, we have to follow rules all the time.
(in fact it's a little true...)
I liked ending! it was kakkoi!!


No comments:

Post a Comment