Cochan and the City へようこそ(・∀・)

Welcome to Cochan and the City!
音楽家のフランス人michanと一緒に暮らす、ナースの私のBlog。
料理やお菓子作りも大好き♪毎日映画生活始めました(・∀・)

Saturday, September 15, 2012

映画を見ました「WarGames(ウォーゲーム)」


いい映画でした!
映画を通して戦争はよくないよ、と教える系の映画ですね。
子供向けかな?内容は楽しい感じです!
その機械は「戦争に勝つただひとつの方法は、戦争をしないことだ」と言いました。
機械ですら学んで理解することができたのに、人間はできないね。
昔のパソコンて、絵もなく文字だけで意味不明でした。
彼が何をしてるのか全くわからなかったw
すごいオタクじゃないと使えなさそうでしたw
とにかく、あのゲームをプレイしてしまった人がただのオタクでよかった!

It was good.
the machine said "only way to win the war is to not play that game".
Even computer could learn and understand war is senseless.
it was funny these old computer, I couldn't understand what he was doing.
it seemed more difficult to use!!!
you really need to be otaku to use it... lol
anyway, yokatta person who played that game was just a otaku!

No comments:

Post a Comment